12.10.2018
Kuluttaja on kuningas Googlenkin mielestä
12.10.2018 Seuraavassa blogissa käsitellään Googlen algoritmin muutoksia ja vuoden 2018 ohjeistusta, joka tähtää asiakaslähtöisyyteen. Hakukonenäkyvvys riippuu siitä, kuinka hyvin sisältö palvelee kuluttajan haasteita, ongelmia ja tarpeita. Google pyrkii mahdollisimman suureen asiakastyytyväisyyteen eli hakutulosten osuvuuteen. Tämä takaa Googlen olemassaolon ja oikeutuksen.
5.10.2018
B2B-markkinoinnin sosiaalisen median strategia
5.10.2018 Tämä blogi on jatkoa Finnish Business Review:n blogille ”Sosiaalinen media puskee myös B2B-markkinointiin”. Tässä blogissa käsitellään sosiaalisen median strategista suunnittelua B2B-markkinoinnissa. Strateginen suunnittelu pitää sisällään ostajapersoonan, sisällön ja kanavat sekä tavoitteet ja niiden seurannan.
27.9.2018
Sosiaalinen media puskee myös B2B-markkinointiin
27.9.2018 Tässä blogissa käsitellään sosiaalisen median merkitystä B2B-markkinoinnissa. Perinteisen näkemyksen mukaan somekanavilla ei ole juurikaan merkitystä yritysmyynnissä. Tämä näkemys alkaa murtua, sillä somella on yhä tärkeämpi rooli B2B-markkinoinnissa ja päätöksenteossa. Blogissa käsitellään kanavien luonnetta ja käyttöä yritysmyynnissä.
21.9.2018
Vaikuttajamarkkinointi – uusi tärkeä digimarkkinoinnin muoto
21.9.2018 Tässä blogissa käsitellään digimarkkinoinnissa lisääntynyttä markkinoinnin muotoa: vaikuttajamarkkinointia. Kyseessä ei ole mikään uusi keksintö, vaan vanhan vaikuttamiskeinon vieminen digiaikaan. Kilpailun kiristyessä vanhat keinot otetaan käyttöön ja niillä saadaan hämmästyttävän hyviä tuloksia. Blogikirjoittaminen on nykyisin tehokkain yritysten vaikuttamisen muoto. Blogikirjoittajat ovat vaikuttajia.
14.9.2018
Blogityökaluja
14.9.2018 Tässä blogissa käsitellään blogikirjoittajan perustyökaluja, joita hän voi hyödyntää onnistuneessa sisällöntuotannossa. Sisällöntuotannossa tarvitaan sopivia ohjelmia sivujen visualisointiin, koska visualisointi vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen. Visualisointiin kuuluvat kuvat, piirrokset, diagrammit ja infograafit. Lisäksi tarvitaan videoita. Sisällöntuottamisessa oikeiden hakusanojen löytäminen on tärkeää. Tähän on olemassa erilaisia applikaatioita. Hakusanojen lisäksi otsikoinnilla on merkitystä kuten myös sisällön teknisellä toteutuksella siten, että se […]
7.9.2018
Instructions for writing a blog: with these instructions, you are sure to succeed
7.9.2018This blog deals with the instructions for writing blogs for Finnish Business Review. The same instructions apply to writing any blog. With these instructions, you can write a blog in accordance with search engine guidelines. It is important to follow the search engine guidelines, because they are the key to the visibility of the blog […]
30.8.2018
Älä tee näitä virheitä blogissa: musta- ja valkohattuisuus
30.8.2018 Tässä blogissa käsitellään verkkosivujen sallittuja ja ei-sallittuja keinoja. Blogikirjoittajat eivät yleensä ajaudu käyttämään epäeettisiä keinoja. Epäeettisyys eli mustahattuisuus (black hat) liittyy lähinnä yritysten ja verkkokauppojen sisältöihin. Bloggarin kannattaa noudattaa eettisiä ohjeita eli pysyä valkohattuisena (white hat). Valkohattuisuus tarkoittaa samaa kuin hakukoneiden suositukset verkkosivujen sisällöistä, rakenteesta, linkityksistä ja visuaalisuudesta.
22.8.2018
Blogilla ei ole lukijoita – miten saada edes muutamia lukijoita alkukuukausina
22.8.2018 Blogin kirjoittajan haasteena on lukijoiden löytäminen teksteilleen. Hakukonenäkyvvys kehittyy hitaasta ja alussa näkyvyys on heikko. Tämä johtuu hakurobottien hitaasta indeksoinnista, johon voi mennä kuukausia. Orgaaninen näkyvyys tuottaa tuloksia muutaman kuukauden kuluttua edellyttäen, että blogi vastaa hakukoneiden standardeja. Kirjoittaja voi itsekin paljon tehdä markkinointityötä levittääkseen tietoa uuden blogin olemassaolosta. Tässä blogissa käsitellään niitä keinoja, millä bloggaaja […]
15.8.2018
Mitä sitouttaminen on?
15.8.2018 Sitouttamisesta (engagement) puhutaan paljon. Tässä blogissa käsitellään sitouttamisen keinoja ja mittaamista. Sitouttaminen tarkoittaa väljästi määriteltynä blogin yhteydessä lukijoiden hankintaa ja lukijakunnan ylläpitoa.
7.8.2018
Kun blogiaiheet loppuvat: 7 ohjetta kirjoittajalle
7.8.2018 Tässä blogissa käsitellään blogikirjoittajan ikuista ongelmaa eli sitä, että mistä sisältöihin saadaan aiheita. Jokainen kirjoittaja on jossain vaiheessa tämän ongelman edessä. Blogin päivittämättömyys johtaa nopeasti hakukonenäkyvyyden heikkenemiseen. Hakukoneet vaativat jatkuvasti uutta. Tässä blogissa annetaan neuvoja uusien aiheiden generoimiseen.
19.6.2018
Kun blogilla ei ole lukijoita: blogin löydettävyyden varmistaminen
19.6.2018 Tässä blogissa käsitellään blogin näkyvyyden kolmea peruspilaria. Blogin sisällön tulee palvella lukijaa eli kuluttajaa (asiakasnäkökulma). Sisällölle täytyy olla tarvetta. Verkossa näkyvyyttä hallinnoivat hakukoneet, jotka vaativat sisällön esittämistä tiettyjen vaatimusten mukaisesti (hakukonenäkyvyys). Tämän lisäksi blogin pitää palvella blogin kirjoittajaa ja hänen tarpeitaan. Yritysblogissa sisällön on palveltava yrityksen tavoitteita, joista tärkein on aina makrotavoite eli myynti (yritysnäkökulma).
14.6.2018
Jakamisen tärkeys blogeissa: miksi se on tärkeää?
14.6.2018 Blogin tuottamisessa jakamiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Jakaminen tarkoittaa tässä sitä, että blogi lähtee kiertämään eli viraalistuu. Jakaminen vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen. Hakukoneet tulkitsevat sellaiset blogit hyviksi, joita jaetaan edelleen. Tässä blogissa käsitellään jakamisen syitä ja jakamispsykologiaa.
12.6.2018