Finnish Business Review

An Electronic Journal of Business and Services Management in Finland
Editors-in-Chief: Jorma Kananen; Murat Akpinar; Anne Eskola
ISSN: 2341-9938

Finnish Business Review is an open access electronic journal for publishing scholarly articles, blogs and cases on contemporary managerial issues in Finnish and international contexts. Researchers from universities, universities of applied sciences, and research institutes as well as business executives are welcome to publish in this platform their articles, blogs and cases.

Articles are theoretical and empirical scientific publications reflecting original research on contemporary business issues. Blogs are short essays targeted primarily for managers reflecting recent developments, best practices, and innovative ideas in issues related to business. They should be based on research and data, in length from 1000 to maximum 1500 words. Cases are reflections of real-life practices which are written primarily for teaching purposes.

Submissions which can be in English or Finnish languages will go through a double blind review process (ca. 4 weeks process), and they will be published immediately after acceptance of the final versions. You can watch chief editor Murat Akpinar’s interview. For your questions do not hesitate to contact us by emailing to fbr@jamk.fi.

Finnish Business Review on avoin elektroninen verkkolehti, joka julkaisee tieteellisiä artikkeleita, blogeja ja tapauksia nykyajan johtamisen ongelmista Suomessa ja kansainvälisissä yhteyksissä. Tutkijat yliopistoista, ammattikorkeakouluista, ja tutkimuslaitoksista sekä yritysjohtajat ovat tervetulleita julkaisemaan artikkeleita, blogeja, ja tapauksia tällä foorumilla.

Artikkelit ovat teoreettisia ja empiirisiä tieteellisiä julkaisuja heijastava alkuperäinen tutkimus nykyajan liiketoimintaan liittyvissä kysymyksissä. Blogit ovat lyhyitä esseitä suunnattu ensisijaisesti johtajille. Kirjoitukset heijastavat viimeaikaista kehitystä, parhaita käytäntöjä, ja innovatiivisia ideoita liiketoimintaan liittyvissä kysymyksissä. Julkaisemme tutkimukseen tai aineistoon perustuvat blogit, joiden pituus on 1000-1500 (max) sanaa. Tapaukset peilaavat tosielämän käytäntöjä, jotka ovat kirjoitettu ensisijaisesti opetuskäyttöön.

Ehdotukset julkaisulle, jotka voivat olla kirjoitettu suomen tai englannin kielellä, käyvät läpi kaksoissokko arviointiprosessin (n. 4 viikkoa) ja julkaistaan välittömästi viimeisen version hyväksymisen jälkeen. Yläpuolella olevan navigointipalkin kautta löytyvät artikkelit, blogit ja tapaukset. Oikealla puolella olevasta valikosta löytyvät julkaisuohjeet, tavoitteet, ja toimituskunnan tiedot. Voit katsoa päätoimittaja Jorma Kanasen haastattelun. Voit esittää kysymyksiä ottamalla yhteyttä sähköpostitse fbr@jamk.fi.

Recent Posts

Jakaminen on hakukoneoptimoinnin onnistumisen edellytys

Jakaminen on vanha asia Miksi ihmiset jakavat verkkotekstejä tai blogeja toisilleen? Kyse ei ole mistään uudesta asiasta, sillä ihmiset ovat aina jakaneet ajatuksiaan, tuotteita, ruokaa tms. Jakamisessa ei sinänsä ole mitään uutta muuta kuin se, että vanha ilmiö on saanut uuden muodon verkossa. Joku voisi verrata jakamista juttujen ja juorujen osalta puskaradioon, mitä se myös…

Continue reading

Kun lopetat testaamisen, lopetat samalla markkinoinnin kehittämisen

Maapallon väkiluvusta (7,5 miljardia) puolet (50 %) käyttää verkkoa ja lähes puolet (46 %) Internetiä mobiilisti. Maapallon asukkaista joka viides (22 %) on tehnyt ostoksia verkkokaupasta. Verkkokauppa on lyönyt itsensä parhaiten läpi Englannissa, missä 76 % asukkaista on asioinut verkkokaupassa. Toisella sijalla tulevat Etelä-Korea (72 %) ja Saksa (72 %).

Continue reading

Tilitoimistoihin lisää rohkeutta ja uteliaisuutta!

Digimurros tulee vaikuttamaan lähivuosina voimakkaasti tilitoimistokenttään. Tieto digitalisoituu ja taloushallinnon prosessit ja raportoinnit automatisoituvat. Tilitoimistoissa pohditaan tällä hetkellä kysymyksiä: Miten nykyiset työtehtävät muuttuvat? Miten digimurros vaikuttaa asiakkaisiin? Miten laajentaa osaamista uusille liiketoiminta-alueille? Mitä kilpailijat tekevät? Mistä ylipäätään liikevaihtomme tulevaisuudessa muodostuu?

Continue reading