17.11.2015
Myyjän iän, koulutuksen toistojen ja koulutuksen sisällön vaikutus myyntituloksiin suoramarkkinoinnissa
17.11.2015 Tässä tutkimuksessa selvitetään myyntitaitoihin liittyvän koulutuksen vaikutuksia myyntitulokseen. Tiivistelmä: Tässä tutkimuksessa selvitetään myyntitaitoihin liittyvän koulutuksen vaikutuksia myyntitulokseen. Koulutukseen osallistui 4 myyjäryhmää (n = 35), joille toteutettiin kolmen kuukauden aikana eri...
16.9.2015
Pienten pankkien kannattavuus kiristyneessä taloustilanteessa tiukentuneen lainsäädännön alaisuudessa
16.9.2015Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka pieni maakunnassa toimiva pankki, kykenee toteuttamaan taloudellisesti kannattavaa pankkiliiketoimintaa tulevaisuudessa kiristyneessä taloustilanteessa ja tiukentuneiden lainsäädäntövaateiden vallitessa. Tiivistelmä: Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka pieni...
21.5.2015
Economic Value Added (EVA), Agency Costs and Firm Performance: Theoretical Insights through the Value Based Management (VBM) Framework
21.5.2015This paper reviews the literature on the Economic Value Added (EVA), a Value-Based Management (VBM) measure, and aims to reveal the interplay among the EVA, agency costs and firm performance....
16.12.2014
Effects of project-based learning in education-enterprise collaboration to learning experience and student engagement
16.12.2014This article focuses on the high tech management specialization programme at JAMK University of Applied Sciences and studies the impacts of project-based learning through enterprise collaboration.
16.12.2014
Benchmarking competitiveness and innovation performances in two information technology clusters from Finland and Turkey
16.12.2014 The article benchmarks the competitiveness and innovation performances of two information technology clusters from Finland and Turkey. It is interesting to observe that while the Finnish cluster is more competitive, the innovation performances of the clusters are the same.
11.11.2014
Raising awareness of a brand strategy by a high tech SME manager: The effect of previous practice and felt needs
11.11.2014 The article richly describes how previous practice and felt needs affect a brand strategy adoption by high tech SME managers and suggests courses of action to be taken by stakeholders to promote competitiveness of high tech SME companies.
8.9.2014