5.6.2017
Yritykset setä-Googlen pyörityksessä
5.6.2017 Verkkomaailman kuninkaaksi tai jumalaksi voidaan kutsua Googlea, joka hallitsee yritysten ja yksittäisten kuluttajien toimintaa verkossa.
5.6.2017
Understanding ”the Puuppola miracle” – A managerial view on Toyota´s triumphant return to the world rally scene
5.6.2017 People interested and involved in motor sport have been lifting their hats off for the first 4 months of the World Rally Championship (WRC) season, and with a reason.
22.5.2017
Multiple faces of competitiveness and the paradoxical case of Finland
22.5.2017 Competitiveness is a highly debated topic in many forums, both academic and professional. The declining competitiveness of Finland has been a hot potato between Finnish politicians and trade unions, resulting in the famous “competitiveness agreement” requiring employees to work three extra days per year.
19.5.2017
The high-quality workforce of Finnish higher education institutes value most the social dimension of work
19.5.2017 The psychological contract between employees and their employers has changed: instead of having a lifetime employment in a firm, it is more common nowadays to change jobs and have multiple workplaces during your career.
24.4.2017
Jakaminen on hakukoneoptimoinnin onnistumisen edellytys
24.4.2017 Jakaminen on vanha asia Miksi ihmiset jakavat verkkotekstejä tai blogeja toisilleen? Kyse ei ole mistään uudesta asiasta, sillä ihmiset ovat aina jakaneet ajatuksiaan, tuotteita, ruokaa tms. Jakamisessa ei sinänsä ole mitään uutta muuta kuin se, että vanha ilmiö on saanut uuden muodon verkossa. Joku voisi verrata jakamista juttujen ja juorujen osalta puskaradioon, mitä se myös […]
6.4.2017
Kun lopetat testaamisen, lopetat samalla markkinoinnin kehittämisen
6.4.2017 Maapallon väkiluvusta (7,5 miljardia) puolet (50 %) käyttää verkkoa ja lähes puolet (46 %) Internetiä mobiilisti. Maapallon asukkaista joka viides (22 %) on tehnyt ostoksia verkkokaupasta. Verkkokauppa on lyönyt itsensä parhaiten läpi Englannissa, missä 76 % asukkaista on asioinut verkkokaupassa. Toisella sijalla tulevat Etelä-Korea (72 %) ja Saksa (72 %).
6.3.2017
Tilitoimistoihin lisää rohkeutta ja uteliaisuutta!
6.3.2017 Digimurros tulee vaikuttamaan lähivuosina voimakkaasti tilitoimistokenttään. Tieto digitalisoituu ja taloushallinnon prosessit ja raportoinnit automatisoituvat. Tilitoimistoissa pohditaan tällä hetkellä kysymyksiä: Miten nykyiset työtehtävät muuttuvat? Miten digimurros vaikuttaa asiakkaisiin? Miten laajentaa osaamista uusille liiketoiminta-alueille? Mitä kilpailijat tekevät? Mistä ylipäätään liikevaihtomme tulevaisuudessa muodostuu?
16.2.2017
Digitaalinen liiketoimintastrategia, joko olet valinnut omasi?
16.2.2017 Kun puhumme liiketoiminnasta, tarkoitamme sitä yrityksen toimintaa, johon useimmiten sisältyy myynti, markkinointi, HR ja tuotekehitys tai tuotanto ja usein myös ostotoiminta. Jostakin kumman syystä, kun lisäämme eteen sanan ”digitaalinen”, eli puhumme digitaalisesta liiketoiminnasta, niin moni vetää yhtäläisyysmerkit markkinointiin. Eli että digitaalinen liiketoiminta on sama asia kuin digitaalinen markkinointi. Ei ole.
10.2.2017
Ei termi digitaalisuus – vaan miten sitä käytetään
10.2.2017 Pk yrittäjä – miten markkinoit yritystäsi? Tällaisen kysymyksen esitti aikoinaan oma esimieheni minulle valmistautuakseni keskusteluun yritysjohdon kanssa markkinoinnista ja omasta myytävästä tuotteesta. Omalla kohdalla tuo kysymys vie yli kahden vuosikymmenen taakse, mutta ajasta riippumatta kysymys on edelleen ajankohtainen.
30.1.2017
Kuinka paljon on liikaa? Asiantuntijaorganisaatiot voivat oppia paljon edelläkävijöiltä
30.1.2017 Harvard Business Review julkaisi vuoden 2016 syyskuussa Gary Hamelin ja Michele Zaninin artikkelin liiallisen johtamisen kustannuksista. He toteavat artikkelissaan yhä useamman asiantuntijan työskentelevän suuressa, byrokraattisessa organisaatiossa siitä huolimatta, että byrokratian tiedetään tutkimusten ja laskelmien valossa heikentävän niin tuottavuutta kuin organisaation innovaatiokykyäkin.
17.11.2016
Johtajuus sisäisen markkinoinnin suhdenäkökulmasta – tulkitseva käsite-tutkimus
17.11.2016 Tämän tutkimuksen tavoitteena on tuoda uusi näkökulma sisäisen markkinoinnin keskusteluun tarkastelemalla sisäisen markkinoinnin johtajuuden käsitettä.
12.10.2016
Liki kolmannes boikotoi yritystä liikennekäyttäytymisen takia
12.10.2016 “Lähettifirman kuski ajoi kuin kaistapää, emme käyttäneet enää ko. firmaa” (vastaaja, nainen 46 vuotta)
13.9.2016