Finnish Business Review

Finnish Business Review is a peer-reviewed, open-access international forum for the publication of original research articles and cases on managerial issues in Finnish and international contexts. It was established by Jamk University of Applied Sciences in the year 2014, and it is included in the EBSCO Business Source Elite database.
Taiwan
18.7.2017

Challenges facing Taiwan, the Asian Tiger

18.7.2017
Cases

Abstract: Taiwan emerged as an Asian Tiger from being a poor country with limited resources in the 1950s to become a major technology hub in the 2000s. Today the newly elected President Tsai Ing-wen faces a number of challenges. 

5.6.2017

Yritykset setä-Googlen pyörityksessä

5.6.2017
Blogs

Verkkomaailman kuninkaaksi tai jumalaksi voidaan kutsua Googlea, joka hallitsee yritysten ja yksittäisten kuluttajien toimintaa verkossa.

Rally
5.6.2017

Understanding ”the Puuppola miracle” – A managerial view on Toyota´s triumphant return to the world rally scene

5.6.2017
Blogs

People interested and involved in motor sport have been lifting their hats off for the first 4 months of the World Rally Championship (WRC) season, and with a reason.

Competitiveness
22.5.2017

Multiple faces of competitiveness and the paradoxical case of Finland

22.5.2017
Blogs

Competitiveness is a highly debated topic in many forums, both academic and professional. The declining competitiveness of Finland has been a hot potato between Finnish politicians and trade unions, resulting in the famous “competitiveness agreement” requiring employees to work three extra days per year.

Higher education
19.5.2017

The high-quality workforce of Finnish higher education institutes value most the social dimension of work

19.5.2017
Blogs

The psychological contract between employees and their employers has changed: instead of having a lifetime employment in a firm, it is more common nowadays to change jobs and have multiple workplaces during your career.

24.4.2017

Jakaminen on hakukoneoptimoinnin onnistumisen edellytys

24.4.2017
Blogs

Jakaminen on vanha asia Miksi ihmiset jakavat verkkotekstejä tai blogeja toisilleen? Kyse ei ole mistään uudesta asiasta, sillä ihmiset ovat aina jakaneet ajatuksiaan, tuotteita, ruokaa tms. Jakamisessa ei sinänsä ole mitään uutta muuta kuin se, että vanha ilmiö on saanut uuden muodon verkossa. Joku voisi verrata jakamista juttujen ja juorujen osalta puskaradioon, mitä se myös […]

6.4.2017

Kun lopetat testaamisen, lopetat samalla markkinoinnin kehittämisen

6.4.2017
Blogs

Maapallon väkiluvusta (7,5 miljardia) puolet (50 %) käyttää verkkoa ja lähes puolet (46 %) Internetiä mobiilisti. Maapallon asukkaista joka viides (22 %) on tehnyt ostoksia verkkokaupasta. Verkkokauppa on lyönyt itsensä parhaiten läpi Englannissa, missä 76 % asukkaista on asioinut verkkokaupassa. Toisella sijalla tulevat Etelä-Korea (72 %) ja Saksa (72 %).

Accounting
6.3.2017

Tilitoimistoihin lisää rohkeutta ja uteliaisuutta!

6.3.2017
Blogs

Digimurros tulee vaikuttamaan lähivuosina voimakkaasti tilitoimistokenttään. Tieto digitalisoituu ja taloushallinnon prosessit ja raportoinnit automatisoituvat. Tilitoimistoissa pohditaan tällä hetkellä kysymyksiä: Miten nykyiset työtehtävät muuttuvat? Miten digimurros vaikuttaa asiakkaisiin? Miten laajentaa osaamista uusille liiketoiminta-alueille? Mitä kilpailijat tekevät? Mistä ylipäätään liikevaihtomme tulevaisuudessa muodostuu?

Digitalization
16.2.2017

Digitaalinen liiketoimintastrategia, joko olet valinnut omasi?

16.2.2017
Blogs

Kun puhumme liiketoiminnasta, tarkoitamme sitä yrityksen toimintaa, johon useimmiten sisältyy myynti, markkinointi, HR ja tuotekehitys tai tuotanto ja usein myös ostotoiminta. Jostakin kumman syystä, kun lisäämme eteen sanan ”digitaalinen”, eli puhumme digitaalisesta liiketoiminnasta, niin moni vetää yhtäläisyysmerkit markkinointiin. Eli että digitaalinen liiketoiminta on sama asia kuin digitaalinen markkinointi. Ei ole.

Digitalization
10.2.2017

Ei termi digitaalisuus – vaan miten sitä käytetään

10.2.2017
Blogs

Pk yrittäjä – miten markkinoit yritystäsi? Tällaisen kysymyksen esitti aikoinaan oma esimieheni minulle valmistautuakseni keskusteluun yritysjohdon kanssa markkinoinnista ja omasta myytävästä tuotteesta.  Omalla kohdalla tuo kysymys vie yli kahden vuosikymmenen taakse, mutta ajasta riippumatta kysymys on edelleen ajankohtainen.

Expert organization
30.1.2017

Kuinka paljon on liikaa? Asiantuntijaorganisaatiot voivat oppia paljon edelläkävijöiltä

30.1.2017
Blogs

Harvard Business Review julkaisi vuoden 2016 syyskuussa Gary Hamelin ja Michele Zaninin artikkelin liiallisen johtamisen kustannuksista. He toteavat artikkelissaan yhä useamman asiantuntijan työskentelevän suuressa, byrokraattisessa organisaatiossa siitä huolimatta, että byrokratian tiedetään tutkimusten ja laskelmien valossa heikentävän niin tuottavuutta kuin organisaation innovaatiokykyäkin.

Leadership
17.11.2016

Johtajuus sisäisen markkinoinnin suhdenäkökulmasta – tulkitseva käsite-tutkimus

17.11.2016
Articles

Tämän tutkimuksen tavoitteena on tuoda uusi näkökulma sisäisen markkinoinnin keskusteluun tarkastelemalla sisäisen markkinoinnin johtajuuden käsitettä.

Boycott
12.10.2016

Liki kolmannes boikotoi yritystä liikennekäyttäytymisen takia

12.10.2016
Blogs

“Lähettifirman kuski ajoi kuin kaistapää, emme käyttäneet enää ko. firmaa” (vastaaja, nainen 46 vuotta)