16.12.2019
Why did Finland lose its competitiveness from 2007 to 2017?
16.12.2019 Abstract: The aim of this research is to investigate the factors to explain Finland’s loss of competitiveness from 2007 to 2017 by utilizing the World Economic Forum’s global competitiveness index framework.
9.12.2019
Why do two oil and gas rich countries differ in their competitiveness? A comparative study of Norway and Russia
9.12.2019 Abstract: The aim of this research is to investigate the differences in the competitiveness of Norway and Russia, two oil and gas rich countries, with the aid of the global competitiveness index 4.0 framework.
5.12.2019
Creating shared value in international business: A research agenda
5.12.2019 Abstract: The objectives of this conceptual perspective article are to explore the extent to which the umbrella concept of creating shared value (CSV) is embraced and utilized by the international business (IB) literature, and to suggest avenues in order to leverage the potential of this concept in future IB research.
25.10.2019
The competitiveness of Norway and its challenges
25.10.2019 Abstract: This case addresses the competitiveness of Norway and its challenges. Thanks to the discovery of oil & gas on the Norwegian continental shelf in 1969, Norway’s economy prospered to become the sixth richest in the world in terms of gross domestic product (GDP) per capita.
30.9.2019
Designing an advanced services contract in servitization strategy: A study from the B2B sector in Finland
30.9.2019 Abstract: Since the 1990s servitization has gained increasing recognition as a strategy for manufacturing firms to differentiate themselves from competition and gain sustained competitive advantage by integrating services to their products. Despite that there are still question marks on how to successfully implement it for value creation in a profitable way.
19.6.2019
Istanbul has challenges to become the most competitive city in the Middle East and Central Eastern Europe
19.6.2019 Abstract: Istanbul, the capital city of several empires in history, is among the most well-known metropoles in the world. It is also identified as the most developed and competitive city in Turkey generating almost a third of the economic activities and half of the country’s tax revenues.
23.11.2018
Miten saat lukijan kiinnostumaan blogista: otsikoinnin 4 perusohjetta?
23.11.2018 Tässä blogissa käsitellään keinoja, joilla potentiaalinen lukija saadaan lukemaan blogi. Ensimmäinen edellytys on blogisivun löytäminen eli sivuston hyvä hakukonenäkyvyys. Sisällön pitää täyttää hakukoneiden (Google) vaatimukset, jotta sivusto sijoittuisi hakutulosten kärkeen. Tämän jälkeen seuraa seuraava kriittinen vaihe eli se, että lukija saadaan avaamaan sivusto tai blogiteksti. Tässä osuva otsikointi on tärkeässä roolissa.
4.11.2018
JAMK University of Applied Sciences continues to have a strong image among prospective students
4.11.2018 This blog looks at the image that applicants have of JAMK University of Applied Sciences in 2018. The goal of the study was to explore the images that the JAMK University of Applies Sciences applicants had of the school, of Jyväskylä as a student city, the degree programmes and the information seeking channels.
2.11.2018
Pelolla johtaminen toimii viruksen lailla
2.11.2018 Huomenta Suomen vieraina olivat 26.9.2018 Syddansk Universitetin johtajuuden professori Alf Rehn ja Kissconsultingin kehitysjohtaja Jaana Tuomila aiheesta pelolla johtaminen. Keskustelun sytykkeenä oli Siilasmaan uusi kirja, jossa hän nosti esille ex-nokialaisen Jorma Ollilan pelolla johtamisen. Pelolla johtaminen on yleisempää kuin luulisi.
1.11.2018
Jyväskylän ammattikorkeakoulu jatkaa vahvalla hakijamielikuvallaan
1.11.2018 Tässä blogissa käsitellään Jyväskylän ammattikorkeakoulun hakijamielikuvaa vuonna 2018.Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Jyväskylän ammattikorkeakouluun hakeneiden mielikuvia ja näkemyksiä Jyväskylän ammattikorkeakoulusta, Jyväskylästä opiskelupaikkakuntana, koulutusohjelmista ja tiedonhankintakanavista. Tutkimus on pitkittäistutkimus, sillä vastaava tutkimus on toteutettu myös vuosina 2013–2017. Pitkittäistutkimuksen avulla voidaan ennakoida mahdollisia muutoksia ja heikkoja signaaleja.
1.11.2018
Kaksi tärkeää tekijää digimarkkinoinnissa: hakukonenäkyvyys ja otsikointi
1.11.2018 Tässä blogissa käsitellään hakukonenäkyvyyden ja sisällön otsikoinnin merkitystä digimarkkinoinnissa. Hyvä hakukonenäkyvyys on löydettävyyden edellytys, mutta onnistunut sisällön otsikointi saa lukijan perehtymään sisältöön.
26.10.2018
Digitaalisen B2B-markkinoinnin haasteet
26.10.2018 Tässä blogissa käsitellään digitaalisen yritysmyynnin (B2B) haasteita. Kulutusmarkkinointi (B2C) on jo hyvin pitkälle digitalisoitunut ja perinteinen kulutusmyynti on siirtynyt verkkoon. Yhä enenevässä määrin myös yritysmyynti (B2B) siirtyy internettiin ja hyödyntää myös sosiaalista mediaa (Facebook, LinkedIn, Twitter).
12.10.2018