Evolving Pedagogy

Evolving Pedagogy is an electronic journal serving both international and national audiences. Thematic scope of the journal is wide, aiming to foster emerging, innovative pedagogical initiatives that enhance learning.
16.12.2024

Ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijoiden oppimiskokemukset yksilötason voimavarojen ja opiskelutaitojen näkökulmista

16.12.2024
Research section

Kirjoittajat: Sami Kalliomaa, Sari-Maarit Peltola (vastaava kirjoittaja), Pekka Pirinen, Joonas Puhto & Vesa Kuhanen Tiivistelmä Artikkelin tavoitteena on tarkastella muotoutuvan aikuisuuden vaiheessa olevien Jyväskylän ammattikorkeakoulun (Jamk) liiketalouden opiskelijoiden yksilötason oppimiskokemuksia voimavarojen ja opiskelutaitojen näkökulmasta. Opiskelijan voimavarojen osalta tutkimuksen kohteena ovat opiskelijan kokema uupumus, minäpystyvyys ja välttämiskäyttäytyminen. Opiskelutaitojen osa-alueelta tutkimuksen kohteena ovat pinta- ja syväoppiminen ja […]

20.9.2023

Promoting Cultural Sensitivity in Higher Education: An Educational Approach to Sensitizing Young Travellers for Local Cultures 

20.9.2023
Pedagogy in Practice

Authors: Lénia Marques  and Mariana Oliveira  Abstract  Tourists and hosts are increasingly sharing spaces and infrastructures, and the quality of their interactions could be strengthened within formal and non-formal educational contexts. Following a body of research and practices deriving from intercultural communication, cultural tourism, sociology of tourism,  and behavioural sciences, the project CultSense – Sensitizing […]

2.8.2023

Opettajankouluttajien verkkovuorovaikutusta kehittämässä

2.8.2023
Pedagogy in Practice

Kirjoittajat: Riikka Michelsson, Sirpa Laitinen-Väänänen, Eila Burns, Ilona Laakkonen, Susanna Kanninen ja Piia Näykki|  Verkko-opetus ja vuorovaikutus Verkko-opetus ja -vuorovaikutus ovat kaikkien opettajien ja opettajankouluttajien työn arkea. Viimeistään koronapandemia haastoi kaikki oppilaitokset ja niiden opettajat tarttumaan verkko-opetuksen haasteisiin. Tuo ajanjakso toi esille useita näkökulmia verkkoympäristössä työskentelystä. Selvityksissä huomattiin, miten monin eri tavoin verkossa toimiminen kuormitti […]

13.6.2023

Coordinator Training Program: developing new qualifications in youth guidance

13.6.2023
coordinator programme international project Pedagogy in Practice

Authors: Pasi Savonmäki, Päivi Kauppila, Riikka Michelsson and Seija Koskela Abstract Within the framework of the EU Strategy for the Baltic Sea Region (EUSBSR) and its policy action process School to Work (S2W), the project partners from Denmark, Finland, Lithuania, and Sweden decided to define a new program for the profession as a coordinator and […]

3.5.2023

Pedagogical values in transition when teaching in digital environments: discoveries from participants’ analysis of an online course 

3.5.2023
Research section

Authors: Leena Rasa,*, Eila Burns , Mirko Prosen, Debra Clendinneng, Maria Cassar , Colla J MacDonald & Sabina Ličen Abstract This article presents the findings of an evaluation of a mixed-method study carried out amongst higher education institution (HEI) educators’ participating in an Erasmus+ funded project entitled Digital Education and Timely Solutions (DIG-IT).  The 25 […]